Wat is nou werkgeluk?

Brand-and-Style-Videoguard

We zijn geneigd geluk op te vatten als iets dat buiten onszelf ligt. Iets dat komt als… Als je die nieuwe functie krijgt. Als je eindelijk dat kantoor met uitzicht hebt. Als je ooit die ideale balans vindt tussen werk en privé, maar wat als werkgeluk niet verder weg is dan je denkt? Wat als […]

Wat houdt Employer branding nou precies in?

Je hebt het vast vaker gehoord: werkgeluk is belangrijk. Maar wat is werkgeluk eigenlijk? Is het een goed salaris? Fijne collega’s? Flexibele werktijden? Natuurlijk dragen die factoren bij. Maar als we het hebben over duurzaam werkgeluk – het soort dat blijft hangen, ook op drukke dagen – dan draait het om iets fundamentelers. Het draait […]

Wat Formule 1 je leert over marketing met lef

Technologie is fascinerend. Ingenieus. Complex, maar laten we eerlijk zijn: vaak ook saai gebracht. Whitepapers, specificaties, lange zinnen vol jargon. Terwijl de ziel van techniek juist adrenaline is. Lef. Perfectie in beweging. Wie dat wél begrijpt? Formule 1. F1 is hardcore technologie. Millimeters werk. Simulaties tot ver achter de komma. Hybride krachtbronnen en geavanceerde aerodynamica. […]

Hoe werkt je kantoor voor je?

Je hebt gebouwd aan code. Aan processen. Aan een team dat elke dag presteert. Alles draait zoals je voor ogen had: efficiënt, schaalbaar, robuust. Maar de testvraag die veel technische ondernemers overslaan is: Hoe creëer je een fijne werkplek in je kantoor? Een fijne werkplek is cruciaal voor de motivatie van je team. Hoe zorg […]

Zorg goed voor je mensen. En je bedrijf groeit vanzelf mee.

De meeste technische ondernemers die ik spreek, zijn rationeel en oplossingsgericht. Ze denken in systemen, efficiëntie en vooruitgang. Maar als het over hun mensen gaat, zie ik iets veranderen. Dan wordt de blik zachter. Dan klinkt er iets door van trots. Want je team is niet zomaar een productiemiddel. Zij zijn de motor van je […]

Van woord naar inspirerende werkplek

Past jouw kantoorruimte nog bij jou? Bij je merk? Bij je team? Je bent ondernemer en je weet vast wel hoe je moet pitchen en een deal moet sluiten. En als je goed voor elkaar hebt draait je team als een goed geoliede machine, ook als je met vakantie bent. Maar heb je je ooit […]

De slimme ondernemer kiest voor de combinatie van echte en kunstplanten

De vakantieperiode komt eraan. Je mailbox staat vol, de telefoon rinkelt door last-minute opdrachten en je merkt het aan alles. Iedereen is bezig met een sprint tot de vakantieperiode. En daarna zakt het tempo in. Zodra je zelf de voordeur achter je dichttrekt kun je, na een goede voorbereiding, het werk even loslaten en kun […]

Hoe schrijf ik een goede vacaturetekst?

Standaard vacatureteksten zijn saai. Laten we het maar gewoon een keer zeggen. Net zoals standaard kantoren zijn er meer dan genoeg en die nodigen niet uit om te blijven. En zo worden ook vaak vacatures geschreven. Ze zijn niet uitnodigend, puur functioneel en daardoor sfeerloos. En toch willen we dat de juiste mensen daar op […]

Wat is een goede functietitel?

De juiste functietitel kun je eigenlijk vergelijken met een bos rozen, want wanneer je een mooi boeket met prachtige rozen krijgt, perfect in vorm, rechtstreeks uit de kas, een subtiele geurt vult je neus, maar in plaats van met aandacht een passende vaas te pakken, prop je de rozen in een potje. Je laat het […]

Vacaturetekst schrijven? Zorg dat ‘ie smaakt als een zongerijpte sinaasappel.

Een goed gestylde werkplek, een krachtige employer branding en een goed geschreven vacaturetekst vertellen samen één overtuigend verhaal: wie jullie zijn en waarom iemand juist bij jullie wil werken. En het lijkt zo simpel: je zoekt een nieuwe collega dus je schrijft een vacaturetekst. Kijkt naar wat de concurrent heeft geschreven en dat mix je […]

Brand & Style by Jesca
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.